Sunday, November 18, 2007

Match and the Marketing Mind

I have a friend who is about to enter the world of Match. We've had a couple of conversations and she's had conversations with another friend who has used the dating site in the past. The reason I'm writing about this here is simple, Match requires everyone to start thinking like a marketer. You need to answer simple questions about yourself and write your profile, but how much spin should you give it? The one friend leans toward the eccentric. Her advice was to think about book titles and how they correspond to your life, something akin to having your dating headline read "Le Divorce looking for Le Mariage." The other friend prefers an open and honest approach, with no spin factor.  Imagine creating a Match profile for your product. What would work better in the end, an inflated profile that creates disappointment upon use or honesty from the onset?Maybe we should all create our products with Match in mind, it might just lead to better product development and continuous improvement in the hopes of living up to our profiles.   

Valerie Conyngham 

1 comment:

Anonymous said...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.